måndag 10 oktober 2011

Sylt!

Photobucket

Photobucket

Så här roligt hade jag igår kväll. Vår frys hade slutat att fungera så all mat var tinad! När jag ringde vår hyresvärd i morse undrade hon ifall vi råkat komma åt knappen inne i kylskåpet som stänger av frysen. "Nä", sa jag, "fast den lyser inte". "Då så", sa tanten. Jag tryckte på knappen, lampan började lysa och jag tror vi har problemet löst...

Nu har jag mängder med sylt. Tre burkar rabarber och kanel (götta), ett gäng burkar med vinbärssylt och en massa hallon och blåbärssylt. Allt blev gott. Supergott! Men det är så mycket. Jag hoppas att kanske kunna bjuda in på lite pannkaksmiddag någon dag, det är ju fint. Eller kanske först broccolisoppa- middag då jag har ett kilo upptinad broccoli med. Hur som helst, nu är det matning av mat som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar