torsdag 3 maj 2012

Sånt man kan följa på internet och hur man lägger upp sin tid.

Jag tycker det är så himlahimla roligt att följa bloggar. Smarta, vettiga killar och tjejer som är kreativa, skriver roligt och inspirerande eller bara är mysiga. Jag blir helt pirrig i kroppen av all energi jag får av att läsa och det är som en drog. 

Å andra sidan är det så jobbigt. När det är så många som är duktiga på olika saker vill ju inte jag vara sämre. Jag vill också vara med på indiefilmimspelningar, lära mig sticka och göra egna stickmönster, plugga genus, skriva krönikor i tidningar, gå på designhögskolor, träna mycket och regelbundet, bo utomlands, vara grym på att fota, ha ett eget trädgårdsland och så vidare, och så vidare. 

Samtidigt har vi den verkliga världen. Jag har så himla grymma vänner och bekanta. Jag vill också engagera mig politiskt så mycket som det går, jag vill läsa manifest och fördjupa mig, jag vill läsa böcker som andra har läst, jag vill lyssna igenom musikalbum och kunna referera och diskutera kring det jag har hört. Jag vill ha sett alla serier man ska ha sett och ha en åsikt. Jag vill sy allt jag vill sy och jag vill visa hela världen vad jag har sytt. 

Men det funkar ju inte. Man dör om man ska göra allt samtidigt. Så hur ska jag lägga upp min tid?

Jag har kommit fram till att man kan ha ett fritidsintresse, jag har hundramiljarderbiljarder. Nu är allt jag gör halvdant och jag är less. Jag hatar att inte bara kunna boka in en vinkväll mitt i veckan (uppskjutet en dryg månad), eller äta middag med en vän (skulle ha hänt för typ två veckor sen) för att det alltid är så mycket annat jag är borta på eller håller på med. Min nästa hellediga helg kommer vara i mitten på juni någon gång och just nu känns det som att jag skulle behöva helg  resten av mitt liv för att orka dö, typ. 

Men samtidigt är det ju allt det här som jag tycker är så jävla roligt! Så som sagt, hur ska man lägga upp sin tid?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar