måndag 12 april 2010

Måndag, tillbaka till verkligheten.


Nu är de två balklänninveckorna påbörjade. Har egentligen inte hunnit med så mycket idag, förutom att göra mönster till kjoldelen. Eller, den är inte ens klar. Annat blir det imorgon. Då blir det fullt ös, och jag hoppas på att göra klart mönstret till kjolen, och sen klippa ut alla delarna i tyget. Det kommer bli fyra lager. Jag börjar längst in mot kroppen: foder (fast det är yttertyget. Det fanns inget foder i petrol), bomullspoplin, yttertyg och drapering. Jag hoppas basen blir bra, då kan jag skippa draperingen om det skulle gå åt pipan.

Kjolen är tight över både rumpa och mage, så dagliga promenader kommer stå på schemat. Jag blev lite impad idag över Elin som ska köra på varannan-dag dieten, varannan dag vanlig mat, varannan dag nutrilettshakes. Jag fortsätter på min deffning i mildare variant. Jag utesluter bara bröd och past och äter frukt. Mest för att jag tror det är det är mjölet jag får ont i magen av.

Istället för att jobba arslet av mig fikade jag och Frida någon timme på wayne's. Mysigt, det är varadgslyx. Jag har haft min nya favvo accessoar på mig idag också, fulglasögonen. Dom kommer hänga med ett bra tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar