onsdag 4 maj 2011

Träningsvärk.

Jag var i måndags på ett step up- pass och tänkte att "ja nu har jag ju inte tränat på tre veckor så det är ju bra att verkligen kickstarta så kroppen vet vad det är som gäller" så jag tog den höga stepbrädan.

Jag kan ju tillägga att jag alltid får fruktansvärd träningsvärk när jag använder den lägre funktionen på brädan så jag förstår verkligen inte varför i all sina dagar jag skulle göra den hög. Jag kan ju banne mig inte gå! För att råda bot på problemet har jag såklart gjort det alla vet: "får man träningsvärk är det bara att träna bort den, fixat!". Jag körde ett 55 minuters spinningpass idag för att helt enkelt få tillbaka min förmåga att kunna gå igen.

Mhijawa, det går inte att träna bort träningsvärk, nu har jag om möjligt ännu ondare i benen. Vaderna är stela som fiolsträngar och nu känner jag att baksida lår börjar värka också.

Som tur är är det andra dagen idag för min vadvärk och som alla vet så är ju träningsvärk alltid värst den andra dagen så imorgon blir det ett steppass igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar