tisdag 12 juli 2011

Sa jag att frukost är bäst?

Photobucket

Photobucket

Igår gjorde jag egen müsli och bakade bröd. Jag har odlat krasse att ha på mackan och jag har soyamjölk i kaffet. Jag har egengjord rabarbersylt med raberber från Järved i filen.

Brödet blev riktigt bra också. Jag testade att bara använda bakpulver till mitt glutenfria mjöl och brödet blev mycket saftigare. Jag hade också filmjölk och soyamjölk som vätska, kanske bidrog det också. Till min müsli hade jag en hel påse sötmandel och en hel påse hasselnötter, en halv dl. psysilliumfrön och typ 4 dl. havregryn. Och så lite rapsolja, en halv dl. honung, 2 dl. vatten, lite salt, och 2 msk. socker. Och så rostar man allt i ugnen på 200 grader. Man måste såklart röra runt en massa, typ var 10:e minut i kanske en halvtimme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar