torsdag 4 augusti 2011

Kongressupdate.

Jag befinner mig för tillfället på vandrarhemmet vid Zinkensdamm tillsammans med en massa andra SSU- kongressgäster. Jag har idag hunnit gå på seminarie med aftonbladskrönikören Åsa Petersen och druckit kaffe. Det är egentligen allt.

Hittills på kongressen har Peter Buström valts in i förbundsstyrelsen, 200 000 nya jobb i offentlig sektor, ja till friskolor men nej att dessa ska vara vinstdrivande och infon kommer mest hela tiden om både det ena och det andra.

Igår valdes ny ordförande och förbundssekreterare till SSU och att vara i en sal full som in i bomben av förväntansfulla SSU-are som var hundra grader varm men att man av pirr i hela kroppen ändå står med gåshud på hela kroppen med helt fantastiska inspirationstal i förgrunden är en helt underbar känsla. Jag är enormt glad över att faktiskt vara här, för att se och lära och känna sig verkligen hemma. Det är fint.

Ikväll är det kongressmiddag och jag ska försöka hitta mig ett par skor nu på eftermiddagen.

Gå in och läs HÄR om vad som händer eller kolla på livesändngen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar