fredag 24 juni 2011

man skulle kunna tro att jag var rätt så packad när jag cyklade hem
men jag var bara tankspridd
jag funderade över mitt rätt att säga vad jag tycker
men det gäller inte kärlek
jag tänkte på varför jeans alltid blir så mycket mer trånga när dom blir blöta
och varför dom är så trånga ibland
är jag mätt eller bara tjock?
och varför man alltid tar det absolut sista blosset på ciggen
det kommer ju ändå smaka skit
jag som har en massa rengöringskrämer och vatten i mitt badrumsskåp
men när jag tar bort sminket tar jag alltid vanlig handtvål
det är ju jobbigt att öppna luckan
att vara ute i regnet
är jag lycklig just nu eller är det här första steget till misär?
det är kallt
ja
men det blir ju alltid varmt när man har kommit hem
krånglat sig ur alla kläder och lägger sig i sängen
ska jag vara glad över mina tankar, med mig själv, just nu
eller saknar jag dig bara för mycket?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar