lördag 26 december 2009

Julstök.

Det känns underbart att äntligen fått jullov. Det känns så skönt att kunna slappna av för första gången på... jag vet inte hur länge. Aptiten har kommit tillbaka, lagom till julborden och ris a' maltan.

Fast det är jul saktar ju inte tempot ner inte. På jul var vi i bjästa hos småkusinerna med mormor och morfar, juldagen var det middag hos mormor och morfar med alla mammas syskon. Emil blev introducerad för tjockläkten och det verkar som om han inte blev helt avskräckt. Om släkten blev rädd för Emil är en annan femma...

Idag är det annandag vilket innebär födelsedagsfirande i massor! Sara fyller 16 och Markus fyller 18. Idag ska vi på middag på Varvet och imorgon ska vi fira Sara här hemma hos oss. Fullt ös men det är underbart! God stämning och mycket mat och godis. Att jag sen har världens finaste pojkvän är ju inte heller helt fel.

På någon jäkla vänster lyckades vi vara uppe till åtta imorse. När vi väl börjar prata seglar allt iväg och så också tiden. Vi blev väckt vid elva av Viktor som testade sin nya, radiostyrda helikopter utanför min dörr. Mer irriterande ljud har jag nog aldrig hört. När han till slut gett upp och flyttat landningsbanan till Saras rum kom Stockholmspojkarna med föräldrar och allt drog igång igen. Underbart med främmande, särskilt av dom, men inte efter tre timmars sömn...

Nu är det dags att ta tag i dagen, vilket innbär att duscha, sminka över ringarna under ögonen och se på sex and the city. Jag och sara fick SATC-boxen i juklapp. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar