söndag 6 december 2009

Stockholmspojkarna!


Vi hade världens mysigaste kväll igår. Jag somnade i soffan och efter ett par timmars sömn blev jag väckt, killarna var hungriga. Medan jag gjorde spagetti och köttfärssås tappade Sara upp vatten. När pojkarna var färdigbadade var maten klar, timing!

Inte ett gnäll och middag, lördagsgodis och madagaskar senare somnade dom efter Astrid lindgren-sång av mig och Sara. Hur härligt som helst!
Imorse blev jag väckt av Benjamin. Vi gick och satte oss i soffan och såg på lite Pippi Långstrump tillsammans. Eller, han kollade på filmen, jag försökte så gott jag kunde men sömnen tog överhandet ett antal gånger. Benjamin upptäckte att det bästa sättet att väcka någon som sover att kittla under fötterna. Då gick det fort att vakna, ska jag säga.

Oliver kom upp efter ett tag och så kollade vi tre på Pippi en stund till. Jag gjorde lite frukost och dom åt, utan ett gnäll!

Nu är pastan klar och vi ska äta lite lunch. Om en stund ska vi till Sigtuna på julmarknad och efter det är det innebandyträning. Det ska bli så mysigt! Synd att helgen har gått så fort, jag vill ju vara kvar ett tag till!
Bilden är från dagis när det var luciatåg förra veckan. Benjamin och Oliver var de enda och finaste luciorna på hela dagiset!

1 kommentar:

  1. Hej! Vad kul att få läsa din blogg! Tack för i helgen, det var verkligen supermysigt!! Vi tycker också att tiden gick alldeles för snabbt!! Hoppas verkligen att det inte dröjer så länge innan ni kommer ner igen! Det är jättemysigt att få rå om er alldeles själva!! Massor av kramar till dig och Sara! PS. Grabbarna saknar er jättemycket!! DS.

    SvaraRadera