fredag 11 december 2009

Luciafirande.

Efter sena kvällar, tidiga mornar och långa dagar hela veckan övervägde en väldigt trött Linda att ligga kvar i sängen och sova ut. Kvällen är tänkt att bli lång och det skulle vara roligt att ha lite energi över att dansa ikväll. Samvetet tog över och jag steg mycket motvilligt upp. På bussen får jag reda på att vi har luciafirande första timmen, inte vid tio som jag först trott. Happ, tänkte jag. Det var ju surt men vi har ju ändå praktisk marknadsföring efteråt med modevisningsplanerande.

När jag kommer på skolan får jag reda på att vi inte har några lektioner alls innan tolv. DET ÄR SURT!

Jag försöker ställa om sinnet till positivt tänkande. Jag har gjort kaffe, det är lugnt och tyst, snart öppna kiosktanten upp så jag kan köpa mig något ätbart, kan jag göra lite projektarbete.

Det är inte det lättaste. Det enda jag tänker på är att jag kunde legat i sängen nu, hur trött jag är i ögonen och hur surt det är att jag missade en fyratimmars- sovmorgon. Åh!

Ikväll är det grand opening på LEX. Jag ska ha klackisar och bli lika lång som Emil. Det gillas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar