måndag 23 augusti 2010

Födelsedag.





Jo, som alla sett på facebokk fyller jag år idag. 19 vårar! Grattis till mig. Igår låg jag och vred mig till tre (det var inte på grund av födelsedagen) så att bli väckt halv sju var ingen riktig höjdare. Jag var helt säker på att jag skulle få ett koppset av mamma och pappa och en svinbillig duk av Sara, men icke. Jag fick en matberedare, ett strykjärn och JIF. Snacka om städpik.

En powernap efter frukosten gjorde susen, så vid elva drog jag och mamma igång med baket. En glutenfri morotskaka och brownies gjorda på teffmjöl. Vi vet inte riktigt vad det är för någon sorts mjöl, men gissar på quinoamjöl.

Morotskakan är i ugnen nu. Jag drog i en extra tesked bakulver eftersom dom i recptet skrivit att kakan "kunde bli lite tunnare än normalt på grund av det glutenfria mjölet". Nu blir det är jäkla monsterkaka som är på väg att ta sig ur ugnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar