onsdag 22 december 2010

Stan och varm choklad.





Jag kom hem till stan idag på eftermiddagen, fick åka bil hem med ett gäng Wallviks som också skulle till övik så det var najs. Kom hem, brände ett par avsnitt satc, sen åkte alla syskonen Westerlind in till stan för att fika.

Vi pratade lite allmänt medan vi drack varm choklad och jag råkade nämna att jag än en gång glömt p-pillerna i Umeå. Viktor undrade vad jag skulle ha dom till, och jag svarade precis som det var utan hänsyn till att han är 11 år, att jag äter dom för att inte bli gravid när jag har sex.

Jag har aldrig i mitt liv sett en mer underbar reaktion. Som i slowmotion knep han ihop ögonen, tryckte ihop hela ansiktet och höll för öronen. Med ett kvidande la han sig i fosterställning i fåtöljen där han sen låg ett tag. Jag och Sara funderade på ifall vi skulle ha en snabblektion i hur ett barn blir till, men vi insåg att det var överkurs för en liten kille som är för generad att ens kunna klämma ur sig vem han är kär i.




Så vi tänkte ta det imorgon istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar