fredag 13 juli 2012

Ännu en forts. på feminism och porr.

Jag fick tips om att kolla igenom en svensk samling med kortfilmer, dirty diaries. Efter att ha kollat runt lite verkar det som att jag är den sista på jorden att få upp ögonen för den samligen filmer. Jag hade inte koll på att samlingen blivit finansierade av staten (jag gissar svenska filminstitutet?) Det är ju ett himla rabalder kring det beslutet. Är det egentligen okej att staten ska finansiera porr?


Jag tänker lite som så


- att SFI ser projektet som kultur, uppenbarligen
- att det är intressant att sexualitet är något som lyfts fram av staten som positivt
- att jag tycker det är gött att vända lite perspektiv, särskilt inom porr*


Vilka är på att ha filmkväll med popcorn, en box rödvin, feministisk porr och tillhörande diskussioner?






* Lite samma lika som att jag är emot objektifiering men kollar ändå male objekts dagligen. Jag väljer att jämföra det smed känslan att dricka linfrö i vatten. Det är inte så jävla gött men det smörjer bra. Det är som lite extra bensin på elden så att säga. Det hetsar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar