fredag 8 maj 2009

Familjemys?

Jag hade tänkt mig mys i soffan med familjen. Alla med var sin efterrättsskål och te och film på tvn. Det visade sig att alla hade planer för kvällen utom jag.

Det som räddade mig var Navy CIS och Without a Trace på trean, inspelat ballar av stål och Sex and the City, en kexchoklad, sista raden vit choklad och multivitaminjuice.

Jag citerar pappa: "Ja, välkommen till tonårsförälderns värld. Det är så här det är när ungdomen far hemifrån på fredagkväll och en själv sitter hemma och väntar."
Kul, jag sitter hemma och väntar på att mina föräldrar ska komma hem.

Det var iallfall lite kul idag när jag cyklat upp till skolan och ska låsa cykeln. Då ser jag hur en daggmask har slängts upp på ramen via däcket. Den hänger den där och rör lite på sig. Jag början peta bort den med en sten, bara för att upptäcka att den nästan har torkat fast och jag får pilla en stund innan masken lossnar från cykeln. Äckligast var att den fortfarande levde och krälade så smått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar