måndag 25 maj 2009

Jag har inte lite vänner men...


Mina facebookfunderingar fortsätter. Trots att jag har varit facebookare i ett antal månader har jag fortfarande inte förstått det riktiga nöjet med sidan. Dagens riktiga tankeställare är det så kallade facebookvänsyndromet. En facebookvän, vilken nivå på verklighetsvän-skalan ligger den på? Är det en jag-hejar-på-stan-vän? Förtrolighetsvän? Eller någon som blivit föreslagen som vän? Och vem lägger man egentligen till som vän? Är det någon jag hejat på förr, någon jag känner eller någon gång i tiden har känt? Kanske någon jag i framtiden kommer känna?
Min moster hade fått en vänförförfrågan med kommentaren: "Det är inte så att jag har lite vänner eller så, men jag tänkte att eftersom våra barn är med i samma förening kanske jag skulle kunna bli vän med dig här på facebook?"

2 kommentarer:

  1. Underbara tankar! Ordet vän har fått en ny innebörd. Att få en vänförfrågan är alltid kul men om jag inte vill vara vän med just den...då blir det svårt..."Vi har barn i samma förening"...Jo, hon är nu min vän... Kram från din moster (FB-beroende?)

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte sluta skratta, så klockrent Linda! Så klockrent.. /Tinah

    SvaraRadera