onsdag 27 maj 2009

Werner & Werner kan ta sig i röven.

Mitt konditonsryck gjorde så jag fick upp bra kondis men även att jag la på mig ett och ett halv kilo. Magen min som hoppades få magrutor innan första juni gungar nu med dess frånvaro. Sex månader och inte en enda magruta!

Orsaker som har orsakat min viktuppgång är:
- Kolhydratfall = hunger, MAT ÄR BÄST
- Jävla hantverkslektionerna som får mig att tröstäta.

Jag som inte ser mat som tröst kommer på mig själv att svulla på onsdagar. Det går verkligen inte att komma igenom fem timmar hantverk utan godis, bakverk och annat sött.

Hm, tänker ni nu. Är det inte onsdag idag? Jo, det är det. Jag försöker intala mig att "mm, broccoli och gröna ärtor är så nyttigt och jag är mätt på det hela dagen" och "grönt ingefärste och majsbröd är lika gott som godis" NEJ DET ÄR DET INTE.

Mitt sinne skriver efter MILKSHAKE, KRÄMBULLAR, NATURGODIS, CHOKLAD, GLASS, KANELBULLAR OCH GODIS men det går lika bra med selleri.

1 kommentar: