fredag 1 maj 2009

Supervalborg!

Valborg firades hemma hos mig igår. Vi grillade kött, åt pastasallad med pesto, soltorkade tomater och fetaost. Vi satt ute i vindskyddet med var sin filt och åt, och åt och åt och åt... Till efterrätt blev det en sorts paj med bara bär och en krämig vitchokladsås till. Underbart gott och med supersällskap! Perfekt avslut på ett långt april.

Maj har börjat bra med månadens första löprunda. Dagen till ära blev det uthållighet, vilket var drygt i värmen. Jag klagar verkligen inte, jag tror nämligen att jag fått årets första bränna!

Senare i eftermiddag jobbar jag i ett par, tre, fem timmar och sen ska jag hem och sova.
Jag har dåligt samvete över att jag inte sammanställt svenskan och skickat iväg den såsom jag sagt att jag ska göra. Jag gruvar mig också inför enkäten som ska ska besvaras av alnes nior. Jag har inte ringt och frågat om det är okej att vi kommer och varken jag eller Cissi har överhuvudtaget någon enkät hemma att jobba med, den är på skolans datorer. Detta innebär att:
- ikväll måste jag göra svenskan och maila iväg dokumentet
- ikväll måste jag ringa alnes lärare
- imorgon måste jag skriva en ny enkät

Drygt med en massa måsten när det är så fint väder ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar