fredag 3 juli 2009

Avundsjukan.

Jag är avundsjuk på de som blir bruna fort. Jag är avundsjuk på de som flyttar hemifrån till en egen lägenhet. Jag är avundsjuk på de som fyllt arton och har körkortet. Jag är avundsjuk på Carrie som är så snygg. Jag är avundsjuk på de som har en stor garderob. Jag är avundsjuk på Carries garderob och yrke.

Jag är avundsjuk på de som har all ork i världen. Jag och pappa pratar en del om varför man bloggar och varför det är så populärt att läsa andras bloggar. Det enda svar jag kunde komma på var att är man själv bloggare tycker man att ens eget liv är så otroligt intressant att man vill låta hela världen ta del av det. Läser man bloggar är man uttråkad och tycker sitt eget liv är tråkigt och vill drömma sig in i någons annans, mer spännande, liv.

Jag har samma förklaring varför the Sims och WoW är så populära. Du lever dig in i ett annat liv i en annan värld.

Det är också därför jag är fast i sex and city. Jag vill vara Miranda för hennes självständighet, Charlotte för hennes hår, Samantha för hennes lättsamma syn på sex och Carrie för hennes yrke och kläder.

Men äh, jag har inte ens fyllt arton än, jag har hela livet framför mig att bli den jag vill vara.

Till sist, Christin Pingel som jag till slut skickade en vänförfrågan till på facebook, verkar vara kompis med tjejen jag bodde hos i tyskland. Hon, som jag försökt ignorera så mycket som möjligt, som verkligen retade gallfeber på mig, har jag nu blivit halv-vän med på fejjan. Är det här någon sorts karma? Nu får jag igen efter alla obesvarade mail?

Jag har idag också insett att vore jag hindu skulle jag vara född i ketchupkastet.

Imorgon blir det två extra jobbtimmar vilket innebär att den här veckan jobbar jag 46 timmar. Drygt? Jajjemen. Kosing? Yes box. Kalmar? Here I come!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar