söndag 26 juli 2009

Finfrämmande och finklänning.

Igår hade vi besök av motalabor. Som jag hade längtat! Det var så kul att träffa dom att jag genomled åtta timmar av odla.nu-snack och diskusioner om fiskerullar. Jag klagade inte, jag tog för mig mer björnbärspaj och drack lite vatten istället. I dag vid lunch blev det ett genomkörarpass på skyttis. Jag som inte har sprungit sedan coopertestet i slutet av maj drog till ordentligt med milen. Nu är jag trött, har lite huvudvärk och extrem muskelvärk i benen. Men glad är jag!

Senare i eftermiddag ska Westerlindssläkten fira urmodern och urfadern, farmor och farfar, och deras femtioåriga bröllopsdag med middag på Linlyckan.

Efter att ha rensat ut hela garderoben (och det är en del) fanns det ingenting som passade för en "farmor-och-farfar-firar-femtioårig-bröllopsdag"- plagg. Min nödlösning var en lila tunika från Gudrun Sjöden, men vid en snabb shoppingtur inne i stan hittade jag en megablommig amazonklänning på H&M. Jag ser ut som om jag: tycker om gulliga, blommiga sommarklänningar/ska gå ut trean/ har en dotter som ska gå ut trean. En liten bild kommer förmodligen upp senare.

För att göra min outfit inte allt för plågsam spacar jag till med skinnjacka och svarta megaskor. Jag hoppas jag inte tar livet av mig innan efterrätten.

Bilder från Kalmar/Österlen/Simrishamn/Sandhammaren/Öresundbron/Köpenhamn/Kerteminde/Odense och den tjugofyratimmar bilresan hem hamnar förmodligen på fejjan, men några favoritbilder ska jag väl lyckas smälla till med här på bloggen också.

Nu är det dags för mental uppladdning inför kvällen och klänningen som gäller. Jag hoppas jag slumrar till någon kvart också, jag är inte van att ta ut mig så jäkulskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar