fredag 17 juli 2009

Ölandsäventyr-tur-tur!

Efter mycket om och men har jag äntligen trillat ner i Kalmar! Vid halv elva i onsdags, efter mer än tolv timmar tågåkande, var jag framme. Trött, less, hungrig och extremt kissnödig tog jag första steget in i stugan på Kålbodabadets camping. Snabbt i säng för att stiga upp sju dan efter.

Det varkar som om jag tog solen med mig när jag kom hit vilket var perfekt. Hela tordagen spenderades på Öland och Böda strand. Över en mil strand, toppenväder, varmt i vattnet och... ingen bikini. En räddande ängel steg ner från skyn och den superjobbande-lekkusinen Amanda som är tjej och jobbar vid Ölands bästa strand, hade både en och två bikinisar över.
Det är bara helt förbaskat att hon jobbade hela dagen, och att hon inte kan komma upp till oss nästa vecka. Det är så hemskt sällan vi ses!

Idag var vi inne i centrala kalmar och rörde runt i börsarna. Jag blev två par skor rikare, fick sushi och miso i magen och glass över hela ansiktet. Jag och Sara plockade två liter jordgubbar också från en stängd jordgubbsodling, födde plast och hjälpte bäbisgrodor över vägen.

Dagen får avslutas med lite bilder och I am bitch.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar