onsdag 1 juli 2009

Nej! Inte igen!

Nu är det barapappappappaa bababa- låten på radion. NEJ! den här helgen har jag hört den mer än nog och när jag inte hört den har den satt sig i skallen. Jag har haft en härlig helg, förutom låten.

Fredagen: jobbade hela dagen, kvällen spenderades i järvedhamn, hos elin, hamnfesten och en nattlig promenad hem.
Lördag: jobbades det hela dagen, fick punka på cykeln när jag skulle hem, kom hem för att duscha, drog på sig höga klackar och sen ner till järvedhamn. Moppebilsturer, 3,5:or, promenad i gott sällskap, spanande på blondinbella som spatserade i illasittande klänning på hamnfesten, karusellåkning och mysigaste natten på länge. Kvällen i högklackat resulterade i en mysko höft som fortfarande smärtar. Är det jag som är sne eller är en klack högre än den andra?
Söndag: Sömn i tre timmar, upp vid nio, fort hem och gratta tio-åringen, tillbaka till Larssons vandrarhem för att grädda fåfflor och grädda grädde. Grädden vad äcklig och passade bara på ansikte och kropp på en av nattgästerna. Glassätande, bilåkande och FÖRSTA DOPPET! Doppet var inte helt frivilligt. Med barn utrustade med vattenpistoler och vänner med ondska i blicken var inte jag torr länge. Försök att ta ikapp lite nattsömn, mys under filtar, och bil hem. Middag med hela tjocka släkten, somnade vid efterrätten halv tio. Sov med smink och upp halv sju för jobb på måndagen.

Härlig helg, jajjemensan!

Snart ska vi i mysfamiljen dra iväg till nyänget. Som sagt, jag älskar att vara ledig (iallfall hyfsat) soliga dagar. Jag ska försöka få en lite jämnare bränna. Min röda rumpa har klättrat uppåt på karriärstegen och är nu på en högavlönad, brun plats. Jag vill inte skriva att jag har en brun rumpa, det kommer bara innebära en massa bajsskämt.

Kalmarresan är nästan inom räckåll, ett pyttepass på tre timmar står i vägen. Ingen som vill jobba?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar