tisdag 28 juli 2009

Svullat och svullet.

Efter semester och sommarjobb på burgerking och kvällar med gott sällskap och kanske lite väl gott tilltugg kommer jag nu inte i mina svarta acnejeans. Jag har som mål att kunna klämma mig i dom till skolan börjar, vilket är ungefär fyra veckor.

Jag har sprungit två gånger och ätit svulllmiddagar två gånger. I teorin borde dessa två ta ut varandra.

Och så har vi idag. Frukost, smoothiefika med Lotta och middag. Jag lyxade till med lite efterrätt, blåbärspaj och... bambam, turkyoghurt. Jag ska leka med Elin ikväll. Jag sa till henne på skarpen att det inte blir något ätande ikväll. Det är farligt att äta med Elin. En godis blir lätt en påse, lite dipp blir lätt en chipspåse och massa popcorn.

Igår var vi ute i Gullvik hos Dan och Anneli och åt middag, de fyra Westerlindsfamiljerna. Jag och Simon hade en livlig diskusion om kaffe. Jag bälgade i mig två koppar. Vid fyra i morse och ett par topmodelavsnitt senare ångrade jag att jag drack kaffe på kvällen. Idag har jag därför gått runt med svullna ögon och en väldigt trött kropp.

Jag råkade köpa lite saker idag på stan igen. Jag som har allt hittar behov jag inte behöver. Nu blir det inget mera köpande förrän jag har städat både rum och garderob.

I och med att mina behövande behov har blivit uppfyllda har jag ett till behov att åtgärda. Jag behöver en extra byrå för förvaring. Jag är på jakt och på hugget och spanar för fullt. Byrå 1.20 cm lång köpes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar