onsdag 20 januari 2010

Förkylningsbruden.

Mitt glammiga stockholmsliv fortsätter. Nu har jag, efter att gjort av med... 50 näsdukar, fått skavsår under näsan. Det bryr sig inte min kropp om, snoret fortsätter att producerat. Det är jetsetliv det...

Ikväll blev jag less på att ligga i soffan och gick ut för att få lite luft. För andra gången i mitt liv gick jag vilse och för första gången i mitt liv har jag gått i cirklar. Promenaden blev dubbelt så lång än vad jag tänkt mig, men det kanske var tur i oturen. Det var skönt att komma ut och få lite motion. Cheerleadingträningen kommer ta hårt på mig den första tiden, det kan jag lova. Det kommer bli grymt kul, men jobbigt. Var jag den enda som tänkte: "Oh, sex veckor innan vi startar igång, då hinner jag både bättra på min smidighet, styrka och kondition rejält"? Så har ju inte fallet varit riktigt. Smidigheten har förbättrats något, men framme vid spagat är jag inte riktigt än.

Nu ringer Emil för första gången på dom här dagarna innan tio så vi får se vad han har på hjärtat.

Margaretha och Roger skulle egentligen åka bort nu i helgen så jag och Emil skulle få ha lägenheten för oss själva. Men eftersom Margaretha blivit ordentligt sjuk kommer dom stanna på hemmaplan. Emils lilla snabba meddelande var roligt att höra iallafall. Nu verkar det som om vi kan sova i en av Emils syrras kompis lägenhet som (ett plus i kanten) verkar ligga ganska centralt till skillnad från Märsta.

Det skulle vara underbart om det skulle funka. Att få vara med Emil själv ett tag skulle vara guld värt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar