lördag 16 januari 2010

Första veckan avklarad.

Nu sitter jag på ett hotellrum i kungens kurva. Jag hälsar på Cecilia som bor på hotell. Hon har nyss bjudit mig på middag, snop-pasta kokad i vattenkokare, med krämfräsch, soltorkade tomater och fetaost. Det var väldigt gott ska jag passa på att säga. Jag visste inte riktigt vad jag skulle tro när hon berättade att hon lagade mat utan varken spis eller micro, men nu har hon överbevisat mig. Det går faktiskt. Nu ska vi dricka te ur plastmuggar och sen blir det ris á la malta till efterätt. Tanken var att vi skulle gå på IKEA nu ikväll innan de stänger men vi orkar helt enkelt inte. Vi gick på stan innan vi for hem hit, och det sög musten ur oss, trots en chokladkaka på 230 gram. Det blir imorgon på förmiddagen istället.

Dörren inne i butiken blev inte lagad förren igår, fredag. Jag har hållt tummarna att jag inte ska dra på mig någon förkylning och det har verkat som om jag har lyckats fram tills idag... Vaknade upp med ont i halsen och en röst som inte var riktigt riktig och en näsa som är både täppt och snorig. Nu har jag sex dagar på mig att bli frisk, nu på fredag är det jag som möter upp Emil på Centralstationen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar