fredag 10 september 2010

Flytt nr. 2

Imorgon blir iordningsflyttande nr. 2. Förra veckan var det flytt till Emils lägenhet, vilket innebar lådor att ha kläder i och vanliga tallrikar. Igår fick jag mig egna lägenhet och det är inflytting på söndag.

Imorgon ska jag samla ihop alla "flytta hemifrån" saker jag samlat på mig, och köpa lite kastruller och dyligt. Jag ska på jakt efter en byrå och jag ska köpa en tv. Jag har heller inte någon vanlig visp eller ett diskställ. Jag behöver en tvättkorgs- korg och egentligen allt. Jag gissar att det på söndag kommer bli en regäl eftermiddag på ica maxi i Umeå.

Jag åkte hem till Järved ikväll för att få landa och ta det lugnt, men det första jag möts av (bortsett den hemagjorda pizzan som smakade himelskt) är en massa räkningar för produkter jag skickat tillbaka. Inte nog med det är det förseningsavgifter på alla sakerna jag "beställde". Vilket inte är så konstigt eftersom jag skickade tillbaka fakturor och allt. Aggression och irretationen sitter fortfarande i och jag har tröstätit hela kvällen. All glass till trots är jag fortfarande less och har ont i magen.

Imorgon eftermiddag är det släktträff på morfars sida och det blir surströmming ute i Arnäs. Ska bli trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar