måndag 27 september 2010

Lottamiddag!

LottaG kom på en snabbvisit och jag passade på att göra lite riktig mat. Rotmos har blivit min nya favorit, och det måste nästan varit ett tecken från herren ovan där att jag hittade en potatsstamp för halvapriset! Det här är min mos:

för 4 pers på en höft.

2 potatisar
2 stora morötter
mycket kålrot
1 dl. lättcream fraiche
1/2 hönsbuljongtärning (jättegott att ha i!)
1 hackad och fräst lök (som egentligen borde mixas men vem bryr sig)
smör, salt och peppar efter smak

Koka allt i en kastrull, när allt är mjukt mosa allt, ev. stavmixa lite. Ös ner allt det andra, blanda om. Klart. Det var billiga karréotletter på ica så det blev kotletter till. Mu mu mu mu mums. Kör du GI så skippa potatisen och morötterna och ta blomkål och kanske lite vanlig kål istället. Gör du inte det så ta lite lika mycket smör som jag tog (men gott blir det)

Jag vet att du, Sara, inte bryr dig om mina recept men jag hoppas fortfarande inom mig att du kopierar alla mina recept och samlar dom i "Lindas receptmapp" på datorn.

Det var väldigt kul att träffa Lotta också. Mycket kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar