tisdag 7 september 2010

Första dagen.


Idag var första dagen på introduktionskursen på online. Vi fick försöka oss på att sälja lite, vilket var svårare än vad jag trodde. Vi fortsätter imorgon med lite säljteknik. Jag har eventuellt fått tag på en lite lägga. Eller, lägenhet och lägenhet, ett avskiljt rum i en etagelägenhet. Eget badrum, ingång, pentry och en garderob. Det känns jätteroligt, men jag vill ju bo tillsammans med Emil ett tag. Ett litet tag iallafall...

Hur som helst, efter idag med det sista packandet, körningen hit, packa in alla lådor i Emils lägenhet, springandes ner på stan för att kolla på lägenheten, hem, byta om och lite sminkande, kursen i fem timmar och en cykeltur hem är jag skittrött. Och hungrig. Jag gjorde en tv-omelette till min arma, hungriga mage. Jag tog en morot, en pära och lite lök och stekte till allt var mjukt. Sen laddade jag på med 2 vispade ägg med lite ingefärspulver, örtkryddor och salt och hällde det på.

Min nya omelettepanna funkar bra förresten, fast den färdiga skapelsen blev lite bränd.

Och jo, jag har fortfarande inte köpt mer mjölk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar