söndag 26 september 2010

Frukost.




Och middag! Jag och Emil åt frukost på duvskitsbalkongen och sen blev jag bjuden på middag hos Wallvikarna, de jag bor hos. Fantastisk meny, jag bara myste när jag satt där och åt. Startade med en het rödbetssoppa med en klick cream fraiche, sen en köttgryta med en flaska vin i, champinjoner och oxfond med ugnsrostade grönsaker och sen tårta som avslutning. Väldigt gott vin till också, lite vuxenpoäng att bli bjuden vin till maten.

Väldigt gott, och roligt med sällskap för en gångs skull! Att Hans fyllde år hade jag dock ingen aning om, och ifall jag visste det hade jag köpt med mig en blomma och inte bara choklad...


Lite bilder från imorse när vi åt. Söndagslyx med strålande sol, en pojkvän, gott kaffe och en helfräsch aftonbladet.
Imorgon har jag morgonpass, efter det ska jag försöka ta mig ut, antingen på en shoppingrunda (jag har fortfarande ingen tvättkorg eller tandborstmugg) eller en promenad. Rätt som det är blir det både och. Lotta kommer på middag också, det ska bli fantastiskt kul att få ses!
Då ska vi äta kött, råkade köpa på mig nästan ett kilo karrékotletter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar