torsdag 10 februari 2011

Skivomslag.





Målgruppen:

är i första hand ungdomar, utan att för den skull stöta bort äldre lyssnare. Skivbolaget hoppas fånga upp det nya uppvaknade intresset hos ungdomar för jazzmusik, hälften av spåren på skivan är ”remixade” versioner av Miles Davies, John Coltrane och Charlie Parker inspelningar, kunde de hotta upp Elvis så ….. Mixarna är gjorda av DeJays från Sverige.


Det grafiska språket

och tonen kommer även att användas på de kommande utgivningarna. (vol. 3 etc.), så även på webplatsen. Formspråket skall tilltala unga människor i dag, utan att förlora Jazzens ”coolhetsfaktor” och 50 – 60 tals känsla.

Det skall vara coolt, tufft, lekfullt, Amerikanskt, Svart och med mycket attityd, så låter nämligen musiken!

Omslaget bör även väcka associationer till Sverige, sommar eller vinter. Beställaren vill även att typografin skall vara en

aktiv del av layouten . Gammal konst i ny förpackning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar