torsdag 3 november 2011

Bakisbak - nejtack

Sanna mina ord, det är sällan bra att vara för ambitiös i ett bakfylletillstånd. Lukten av nybakt surdegsbröd och smaken av smält smör gifta sig i harmoni med osten på tungan kan vara lockande, men vänta till pulsen är normal och alkoholen försvunnit helt ur systemet. Annars kan det bli såhär:

Photobucket
Först gjorde jag fel och tog dubbelt så mycket mjöl som jag behövde (jag gjorde efter en brödmix så egentligen, hur fel kan det egentligen bli?!).

Photobucket
Jag fick lov att ha syrran på tråden för att fatta var felet egentligen var. När någonsin trodde jag att jag skulle ringa i panik till Sara (!) för att få råd om något ätbart?

Photobucket
Hur som helst såg man ju i alla fall var jag hade hållt till, ifall geggan på bänken inte räckte liksom.

Photobucket
Men efter en jävlans massa svärande blev tillslut två små bullar på jäsning. Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar