tisdag 15 november 2011

Hej alla brudar!

Jag måste erkänna. Jag har en svaghet. En grej som ger mitt liv ibland guldkant, i bland resulterar det i extrem stress, press och ångest. Oftast bara en massa energi, sprudlande, härlig energi.

Jag blir ofta så enormt inspirerad. Jag hakar på det ena och det andra utan att egentligen vara speciellt rationell (kanske för att jag ser mig själv som en slags superkvinna som klarar allt, jämt).

Hur som helst, efter en halvtråkig helgkväll för ett par veckor sen kom jag ytterligare ett litet steg in i denna bloggsfär som tydligen ska vara så populär. Där intriger är tätare är värsta dokusåpan och mode är blandat med politik. Och det är ju sååå najs! Att hitta en riktigt härlig blogg som ger en inspiration är ju fulländning på hög nivå! I det här fallet snackar jag såklart om Lady Dahmer, denna postpatriarkala genushäxan är ju helt strålande. I det här fallet har hon (tillsammans med min workmate Petra) fått mig att snöa in helt och hållet på no 'poo och introducerade mig för "No Shaving November".

Just detta no shaving november fastnade jag för. Så som hemsidan så tydligt visar (kolla länken) är det för män och typ alla som kan odla skägg och låta det växa hej vilt. Lite orättvist kan jag tycka, jag har ju också hårväxt som bara väntar på att få växa i det vilda! Så nu kör jag på. Jag missade de första dagarna i november men det bryr jag mig inte om.


Det här blir nog en följetong, så häng kvar.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar