söndag 13 november 2011

Det måste ju gå nerför för att kunna bli bättre.

Det här skulle kunna vara ett superdjupt inlägg om mina innersta känslor, om destruktiva tankar och hur dåligt jag mår. Men nej! Det handlar om min hy. Jag har inte haft så här dålig hy sen jag var 14. Eller 13 kanske. Eller, tiden mellan 11 och 16 kan man ju säga.

Jag har ju förstått att hyn blir fruktansvärt dålig i början av ricinoljeanvändningen och i samband med mens (?) eller annan hormonell svacka så är min hy liksom ingenting att hurra för. För första gången på flera, flera år skämdes jag nästan för att gå hemifrån och fick panik när det inte gick att sminka över blemmor och finnar. Jag börjar se i pannan att det är småfinnar som kommer och det kännes så himla INTE ROLIGT att stiga upp imorgon för att se hur det här utvecklas.

MEN JAG GER INTE UPP.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar