lördag 27 juni 2009

Hett inne med sommar.

När det är 24 grader i skuggan och klockan är tio är det sommar. Sommar var det även i torsdags och jag, Lotta och Cissi tänkte bättra på brännan och drog till nyänget. Cissi vet att hon brukar bränna sig så hon smöjde in sig. Jag och lotta kan bränna oss i bland men detta ibland var inte i torsdags så vi skippade solkrämen. TJI FICK VI! Efter ett par timmar med cissi-mobbande kom vi hem bara för att upptäcka att vi har bränt oss lika mycket. Vi smörjde in oss med after sun, alohevera och svalkande bodylotion, men ändå hade vi problem med att hålla bh:n på. Det sved över hela kroppen!

Nu är jag inne på andra dagen och har fortfarande svårt att sitta. Jag brände mig från midjan och neråt, särskilt mina skinkor fick ta en del stryk. Plågsamt!

Min rumpa är (bokstavligen) het, det är hett ute och olidligt hett inne på burger. Sommaren är het med allt vad det innebär, och trots att jag har knallröda skinkor kan jag inte låta bli att njuta.

Hamnfesten är i full gång, ikväll blir tredje dagen jag far in. I torsdags med mina röda, solbrända (och fräscha?) vänner, igår med järvedsfolk och ikväll är det med en massa husumfolk. Jag hoppas det blir kul ikväll, efter slitande på burger är jag värd det!

Nu börjar jag om 40 minuter och det kanske är dags att leta lunch i frysen, dra på sig lite mascara och cykla in till stan. Jag ska passa på att säga att igår när jag skulle cykla in hade jag glömt den lilla röda rumpan. Det har aldrig gjort ondare att cykla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar