lördag 15 maj 2010

Lördag och jag laddar inför jobb i värmen.

Det är stekande hett och jag, Sara och Lovisa sitter ute i vindskyddet med varsin dator. Vi svettas och har nog druckit en liter vatten var. Sara bytte tillslut om till shorts från tights och satte sig i skuggan och fortsatte att plugga. En halvtimme senare märker hon att hennes ben är rosa. Hon har bränt sig efter en halvtimme, I SKUGGAN!

Om ett par timmar ska jag bege mig mot BK och nattpass. Det känns lagom kul eftersom jag för första gången på 2 år ska jobba på barista. Själv! Det känns lite nervöst, men ändå roligt. Latte känns lite mer glamouröst än whopper, liksom.

Hur går det med skolarbetet då? Jo, tackar som frågar. Projektarbetesrapporten går väl hyfsat framåt. Jag har iallfall något att lämna in på måndag. Rapporten om Afghanistan då? Jo, det går väl också hyfsat framåt, är klar med resultatdelen som för övrigt har överstigit maxgränsen med ett A4:a. Nu ska det diskuteras talibaner hej vilt, och önska mig lycka till imorgon.

INNAN JAG BEGER MIG TILL WORD IGEN MÅSTE JAG JU BARA SÄGA EN SAK. Nu vet jag hur jag ska göra studentklänningen som. Rätt som det är kanske jag tar på mig och syr en extra klänning till Elin. Jag tänkte ta mönstret från balklänningen och använda delen med ärmen. Sen frå jag göra dubbla mönsterbitar så jag får två axlar. Sen blir det vanligt bomullstyg och kanske något chiffongaktigt över. Blir säkert toppen.

Sara dödade precis en spindel så vi vet vad vi förväntar oss imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar