söndag 16 maj 2010

Söndag och noll sömn.




Jobbade till kvart över 5 i morse, var hemma halv sex och låg i sängen kvart i. Det är svårt att somna när man egentligen ska stiga upp, och att solen skiner in genom fönstret gör inte saken bättre. Idag ska jag för första gången på två år jobba på barista. Förmodligen var det därför jag inte kunde sova, jag är livrädd att försova mig. 2 timmars sömn orkar man inte långt på men det är bara att bita ihop. Jag måste göra ett bra jobb ifrån mig, jag ska jobba själv och dom tror verkligen att jag kan det. Då ska jag visa att jag kan det också!

På grund av noll sömn har jag ont i magen och är förmodligen febrig. Det välkomnar en bra dag... Det blir en tidig kväll iallafall, det kan jag lova, och noll rapportskrivande. Men det var vackert imorse utanför burgerking! Och toppenväger. Lagom varmt och solen sken. Skulle jag inte jobba idag hade jag lämnat bilen i stan och gått hem. Nu är det alldeles grått och det regnar, jag önskar att jag kunde utnyttjat morgonen. Jag gillar tidig mornar, tro det eller ej. Det är en speciell känsla då. Lugnt och ingen är vaken.

Nu blir det ipren och sen en dusch. Tur att dagen inte blir så lång, bara 4,5 timmar. Jag får gratis kaffe också, det är nog det som kommer rädda mig idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar