torsdag 27 januari 2011

Fantasilös.

Jag känner mig fruktansvärt fantasilös inför vår nästa uppgift i kursen. Av någonting, precis vad som helst, ska vi göra en mediaspelare, endast i bildform såklart. Typ en tidning blir som en mediaspelare och sen ska bilden ändras till en ny genre beroende vilket lager i photoshop vi har uppe.

Inte så svårt, men jag känner mig bara så hemskt fantasilös.

Inatt drömde jag världens mardröm också, jag tror det spelar in i mitt humör just nu; lite ledsen och uppgiven. Jag var på någon sorts evenemang och vi hade kommit fram till prisutdelningen som skulle vara. Helt plötsligt tar pristagaren, som tydligen var fruktansvärt psykiskt instabil, fram ett vapen och skjuter en tjej i publiken i halsen. Efter det börjar hon skjuta helt vilt omkring sig. Hela min familj var där i publiken och jag visste inte om jag skulle få se dom igen, ifall någon skulle bli skadad och jag kommer ihåg hur jag undrade ifall jag skulle känna om jag blev skjuten själv.

Jag vaknade med maxpuls, grät, kunde inte öppna ögonen och kunde verkligen inte somna om på ett bra tag.

Jag tror att drömmen bottnar i att vi igår pratade om döden över ett glas vin, hur det skulle vara att förlora en familjemedlem. Innan hade jag läst om självmordsbombaren på den ryska flygplatsen, och i samma veva läst om massakern som inträffade i den ryska skolan för ett par år sedan.

Jag behöver kaffe och choklad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar