fredag 2 december 2011

Tvångströja.

Det här med att vara sjuk alltså. Det är inte det mest fulländade tillståndet i livet, nej. Om jag bortser från att allt svullnar upp, huvudet vill sprängas, snoret rinner, man får skavsår under näsan så måste det allra värsta vara att inte känna någon smak. Det är ju helt värdelöst att äta något annat än havregrynsgröt utan sylt.

Min bitterhet kommer främst från kvarten i morse då jag försökte få upp den förbenade smörgåsgurkeburken. Jag har inte så värst starka nypor i vanliga fall och verkligen inte när jag är sjuk. Jag slet och kämpade, till slut gav jag upp och stack hål i locket så trycket skulle försvinna (samma som jag gjorde med rödbetsburken igår). Nöjd som fan fiskar jag upp en lite gurkskiva och stoppar den i munnen. OCH SÅ KÄNNER JAG INGEN SMAK. Det var som jag hade en liten formskuren snigel i munnen. Så. Jävla. Ovärt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar