torsdag 23 februari 2012

Även mina känslor är lite "all over the place".

Jajjamen, Vickan och Daniel har blivit föräldrar! En liten bejbybrud.

Mina känslor över det här är också lite all over the place. Det skrämmer mig när nyhetshallåan välkomnar den lilla tjejen in i den svenska monarkin och berättar att hon automatiskt hamnar efter kronsessan i successionsordningen.

Jag blir också lite mörkrädd över svenska folkets hysteri över födseln och när det diskuteras i TV om hur den lilla flickan kommer att förändra nationalekonomin i Sverige. Jag kommer drömma mardrömmar över all den fruktansvärda press tjejen kommer att utsättas för och den extremt framträdande rollen hon fått. Hon är snart 12 timmar gammal och redan har hon en så enormt stor roll i Sverige idag. Hur kommer hon må om 12 år?

Jag kommer i all evighet hålla tummarna för att hon gör revolt. För hennes skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar