fredag 24 februari 2012

Testar på en lista.



Brukar du komma i tid?
Ja, när jag får som jag vill. Men ibland går verkligheten inte ihop med min vision. Typ bussar som inte kommer, kommer för fort eller kommer för sent. Eller nycklar som inte finns någonstans eller att man glömmer plånbok och busskort.

Har du bra kondition?
Det har jag alltid haft, fram tills nu. Nu kan jag jogga i fem minuter innan jag dör.

När blev du fotad senast?
Klockan nio ikväll. Jag fotade mig själv till min everyday- app. Klockan nio eller senare har jag alltid tagit bor sminket, klämt nån finne, petat i ögonen och borstat håret vilket innebär att jag ser ut som fan själv på varje kort. Så när jag tillslut gör den där filmen kommer jag med ångest över mig själv och hur sunkig jag varit det senaste halvåret, även fast jag kanske inte har varit det.

Hur känner du dig nu?
Trött och rätt less. Jag jobbar tidigt imorgon bitti och har som löfte den här helgen att inte vara bakis och jävlig i sinnet på jobbet. Så jag sitter i min ensamhet med ett (ett) glas vin och en förpackning Glocken Gold.

Vanligaste färgen på dina kläder?
Vanligt är inget jag sysslar med. Men jag gissar svart. Alla mina strumpbyxor är svarta.

Vad pluggar du?
Jag har oavslutade arbeten i kläddesign, så jag gissar på det.

Blir du bra på kort?
O ja. Med rätt förutsättningar sätter jag varje bild.

När och varför grät du senast?
Det var nog i måndags när jag läste ett blogginlägg om ett barn och kärlek. Jag tror jag har ett hormonellt breakdown just nu så jag skyller på det.

Var det pinsamt att svara på det?
Pinsamt är heller inget jag sysslar med. I så fall skulle allt jag gör vara pinsamt.

Hade du en bra kväll igår?
Jorå. Jag blev helt galet trött på fyra matskedar vin och somnade till Alexandramannen på p3- podden. Jag skulle se det som en helt okej torsdagskväll.

Din favoritdryck på morgonen?
Det måste vara kaffe och Glocken freakin' Gold. Det måste vara mitt guilty pleasure när det gäller mat. Sötningsmedel och färgämne är vanligtvis ingenting jag använder särskilt mycket.

Är du nyttig?
Egentligen inte. Jag äter nyttig mat men betyget dras ner genom att inte träna, kanske dricka för mycket öl och röka någon cigg ibland.

Har du någonsin haft ett jobb?
Det börjar bli en del på listan, ja.

Är du blyg?
Nej, inte direkt. Kanske lite svår, men inte blyg.

Vilken tid gick du upp idag?
Idag var det min varannanvecka- lilllördag så jag vaknade nio och åt frukost en timme innan jobbet.

Hur mycket krävs det för att du ska bli full?
Igår var det ett glas vin, nästa helg kanske tio öl. Det kan man ju aldrig veta, det enda man vet är att om man dricker upp allt man köpt blir man väldigt packad.

Har du spytt offentligt?
Det kan ha hänt när jag var yngre och lite dummare än vad jag är nu.

Jag sover:
Med långärmad tröja och obekväm kudde. Det ska gärna vara ganska kallt så man får ha en massa täcken.

Vad sa du senast?
Jag vet inte. Säkert typ "hej då, ha så kul, kom hem med sällskap" till min roomie Ida som skulle ut ikväll. Jag pratar så mycket att det är omöjligt att hålla koll.

Var du på festival i somras?
Ja. Jag var på WOW och blev streetstylefotad två gånger. Det gjorde att när jag känner mig konstig eller ful tänker jag bara att "det här är snyggt för att det är jag" och så blir jag svinpeppad och känner mig skitsnygg. Det var bra musik också.

Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Jag ringer ingen. Jag brukar hetsgrina i duschen ibland. Det är ganska najs. Då känns det som att man grinar skitmycket men egentligen låt-gråter man bara. Typ: "buhuu, buhuu, buhuu".

Vad skulle du behöva nu?
En fotmassage. Och nån som kan klia mig i huvudet med en såndär huvudspindel.

Har du snygga skor?
Jag har nog bara snygga skor. Undantag mina löparskor och några sunkiga kängor.

Vad var det första du sa imorse?
"Tja" till Ida som satt och pluggade. Eller var det kanske igår.

Har du sovit i din egna säng i natt?
Jo.

Har nån annan sovit i din säng i natt?
Min iPhone.

Har du körkort?
Ja.

Är du ensam nu?
Ja.

Vad ser du fram emot mest denna vecka?
Jag ser fram emot min lediga måndag, onsdagsmötet och min långhelg.


Listan snodde jag från den "HÄR" bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar