fredag 10 februari 2012

Sjukpixlar.

Så här har veckan sett ut. I lördags hade vi vårt homeparty tema: vuxet. Det var kul! Men jag kände mig lite hängig. På söndagen hostade jag spik och hade supermycket feber så jag släpade mig till en doktor och fick någon slags diagnos. Det var inte lunginflammation men typ, så jag fick penicillin och massa annan medicin.
Så här tillbringade jag hela söndagen, måndagen, tisdagen och halva onsdagen. När jag inte sov eller feberyrade tog jag nässpray och hostmedicin.
Jag var lite sugen på att gå ut men insåg att när det är typ -40 grader ute och jag har +40 grader i kroppen är det nog inte någon jättebra idé.
Jag fick höra av Ida att när man har feber kan man se saker som inte finns. Nallen som har ett stort, blått hus fanns tydligen.
Jag kollade en massa på naturfilm under mina sjuka dagar. Eller, jag började se en massa, men hann som aldrig se en hel innan jag somnade.
Men även i den mörkaste av tunnlar finns det en öppning, här är nog min öppning. MAT. Efter att ha levt på nyponsoppa och te av olika de slag i en veckas tid ser jag ut som ett skelett och suktar efter något att tugga på, någon salt och gott. Det här var gott. Hur gott som helst. Det var också ungefär det jag orkade med idag.

Efter matbedriften är det åter igen ryggläge som gäller, kanske ytterligare en naturfilm på schemat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar