fredag 27 januari 2012

Den där tröjan.

Den där tröjan som min mamma hade under hela min uppväxt har jag haft i åtanke ett tag nu. Sunkig, urtvättad och gjorde sig bäst till de där intersportbyxorna och lövkrattande, eventuellt sega lördagsmornar.

Fram på tröjan var det en liten serie. Det var en kvinna som blivit överkörd och när hon ligger på båren in i ambulansen säger hon: "Nej, jag har inte råd att vara sjukskriven!".

Jag förstod verkligen inte det roliga i den serien, och trots att mamma förklarade om och om igen förstod jag bara inte. Nu förstår jag även jag, det är ju befriande. Varför jag själv sitter och funderar på den himla tröjan nu är mycket för att jag är sjuk. Jag hostar, kan inte sova, kallsvettas, men har fanimig inte råd att vara hemma eftersom jag missade en dryg jobbvecka på konferensen i början av januari och fler bortfall av dagar innebär helt enkelt att jag får leva på havregryn hela februari.

Karensdag. In. My. Ass.

Nu ska jag jobba! Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar