fredag 27 januari 2012

Som hittat!

Photobucket
I brist på energi, tid och intresse har jag under en längre tid helt försummat mina två blommor som stått i fönstret. Jag har ju sett tecken på att dom inte har mått så bra, bladen som ramlat ner i mitt ansikte när jag sovit, och stammar som tippar i brist på näring. Hur miserabla blommorna faktiskt har varit blev extra tydligt igår när jag gjort sprillans nya gardiner och blommorna blev mer framträdande. Jag insåg då att det är dags att göra något åt saken.

Photobucket
MEN SÅ! Som ett tecken från herren ovan hade någon (förslagsvis kineserna ovanför oss som flyttade idag) slängt en massa blommor som bara låg och väntade på mig i sophuset. Jag var inte sen att ta hand om dom, ge dom både ny jord, nya krukor och ett helt nytt hem

Photobucket
Det har aldrig någonsin varit så prunkande och grönt i mitt fönster. Någonsin.

Nu gäller det bara att ta hand om de små livet. Blomtips, någon?

2 kommentarer:

  1. Garderobsblomman ska inte stå i direkt solljus! Så mycket vet jag! ;)

    SvaraRadera