tisdag 10 januari 2012

Facket.

Jag ringde till handels precis. Jag ska först börja med att verkligen ge cred till kvinnan jag pratade med då hon var verkligen tillmötesgående och var supertrevlig och hjälpsam.

När vi skulle lägga på utbrast hon:
"Jag måste bara fråga... skulle du vara intresserad av att jobba med de här frågorna? Jag tycker du verkar så driven och intresserad av de här frågorna att jag måste bara säga att vi har ett ungdomsförbund som skulle behöva lite hjälp. Då kommer du få gå ut på skolor och informera och så, och sen ifall du vill utbilda dig har vi ju utbildningar som man kan gå inom handels".

"Tack!" sa jag, och sa att jag visste att möjligheten finns och så, men att jag är engagerad på annat håll. Det tyckte kvinnan också var riktigt roligt, och vi kom fram till att det är så bra att vi tillsammans jobbar på olika håll för att få det mer jämställt och rättvist i samhället och på arbetet. Vi avslutade samtalet med "lycka till i kampen" och sen la vi på.

Nu är jag glad som spenat och kan inte göra annat än tacka denna kvinna för att vara så jäkla vettig och att vara så positiv. Tack!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar