lördag 16 oktober 2010

Frisör.


I helgen är jag hemma i Järved, för att äta upp mig på lite gratismat, bli bortskämt, uppvaktad och hämta hem saker jag behöver för England. Det första jag möts av på fredagseftermiddagen är ett ekande tomt kylskåp, och ingen välkomstkommitté. Jag får lov att börja med att gå och handla, sen laga middag och baka paj, och sen städa. Samma sak idag! Hallå, jag ville ju bli bortskämd, varför är det ingen som förstår?!
Jag, Sara och Viktor var på bio tillsammans ikväll. Det var supermysigt och vi såg på "the other guys" och när vi kom hem var farmor och farfar på besök. Det slutade med att jag lekte frisör och klippte farfar. Det blev lite ojämnt på sidorna, men farfar var på väg att somna så jag valde att avrunda innan. Jag blev en femtiolapp rikare.
Jag köpte massa på second hand idag. Två jackor och en tröja. Jag råkade köpa en t-shirt med lilla My på och var helnöjd, fram till att jag såg att det var en speciell Muminkollektion för vero moda. Aja, skitsamma. Lilla My funkar ändå.
Imorgon ska göra müsli, hälsa på Emmas mamma, promenera, skriva ut flygbiljetterna och massa, massa annat viktigt. Typ att laga middag, ska jag se till statistiken den här veckan lär det ju bli jag som får stå för den baske mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar