fredag 22 oktober 2010

To town.












Emma är barnvakt åt Annelie och Freddie nu på morgonen, samma syskon som vi åt middag med igår på wagamama. Iallfall innebär det att jag är ensam hemma för tillfället, och har ätit långfrukost och druckit te framför tvn. Igår hittade vi glutenfritt bröd som var mjukt och gick och rosta. Idag sparade jag alltså inte på krutet utan drog i mig 4 mackor stående vid bänken och fullkomligt bara njöööööööt av hyfsat bröd, med massa smör och sylt. Det var gott, glömde jag berätta det?
Igår vad första dagens med frost på morgonen förresten, och jag och Emma skrapade rutorna på bilen med kartong, vem har en vettig isskrapa i England egentligen?!

Lite senare ska jag och Emma mötas upp inne i Tunebridge Wells för lunch och sen ska hon få guida mig runt. Jag kom ju bara till topshop igår och sen var pengarna slut i stort sett, så dagens shopping ska bli lite grundligare hade jag tänkt. Ikväll ska vi göra tuna and sweetcorn sandwiches och öppna en flarra vin och sen blir det klubbande hela natten.

Tyvärr måste vi spara lite på krutet eftersom vi ska in till London imorgon förmiddag. Tröttheten och baksmällan får gärna utebli alltså. Imorgonkväll blir det tacomiddag här i hemmas bostad med au pairtjejerna och utgång igen. På söndag får vi se vad vi hittar på, det lutar i dagsläget åt bluewater, en gigantisk galleria i utkanten av London.
Först, en dusch. Hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar