söndag 17 oktober 2010

Müsli.





Nu när jag är hemma i Järved passar jag på att utnyttja ugnen så mycket som möjligt. Nu är jag inne på min andra laddning hemmagjord müsli! Till min glutenfria lilla älskling gjorde jag som så att jag tog:

2,5 dl vatten och blandade det med
1 dl sirap

Sen rörde jag ner
2 dl hackade mandlar
1,5 dl hackade hasselnötter
1 dl psyfilliumfrön
1 dl krossade linfrön
2 dl kokos
2 dl solroskärnor och
6 dl havregryn

Jag hällde ut allt på en rapsoljad plåt och ställde in i ugnen som stod på 200 grader. Var femte minut rörde jag om, och efter en dryg halvtimme var det klart! När blandningen svalnat blandade jag i 4 dl hackad, torkad blandfrukt.

Nu ska jag fixa till skinnjackan jag köpte igår, axelvaddarna måste bort och för en gångs skull ska jag sy ihop sömmen som jag tvingas sprätta upp på en gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar