lördag 2 oktober 2010

Sticka.




I'm kind of stickar mig en mössa. Jag började, stickade i en 4, 5 timmar, insåg att jag snurrat maskorna i de första varven. Det blev till att riva upp allt, och motiavationen var väl inte på topp men nu har jag satt igång igen och det har blitvit ett par decimeter ikväll. Det ska bli spännande att se resultatet, då jag inte har någon blekaste aning om vad jag håller på med. Jag chansade hur man gör de första maskorna, chansade med hur många maskor jag behöver för att de ska nå runt i huvudet och kommer chansa lite mer hur lång jag behöver göra den för att mössan ska täcka huvudet. Men det är lite mysigt, och det håller mig sysselsatt.
Imorgon tänkte jag ta ett första besök på mitt nya stammisställe. Jag har aldrig varit där, men eftersom det ligger ett litet, mysigt fik precis nedanför mig måste det ju bli mitt stammisställe där jag ska hålla på med datorn, sticka, läsa en tidning eller bara prata med min nya bästa kompis, den i personalen. Det är ju så det funkar, det har jag ju sett i massa filmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar