tisdag 6 september 2011

Brainstorming.

Photobucket
Idag hade vi våra första lektioner i kläddesignkursen. Vi fick först göra ett kollage efter ett ordspråk, mitt var "lättsamt allvar".

Photobucket
Sen fick vi rita två saker (eller det var egentligen tre men min sista bild var inte så rolig). Det skulle vara en huvudbonad...

Photobucket
... och ett bruksföremål.

Photobucket
Sen ritade vi lite olika material. Typ ull, paljetter osv, osv.

Photobucket
Sen valde vi den roligaste av de två bilderna vi gjort tidigare (alltså kvinnan med sjalen eller min matberedare). Jag tyckte att sjalbruden var mest rolig. Den skulle vi sen göra lika men att, i det här fallet huvudbonaden, skulle vara i tre olika material. Så jag gjorde en med oreanga paljetter,

Photobucket
en i lila sammet,

Photobucket
OCH EN I ULL!

Jag tycker bara att ullslöjan var så himla, himla rolig. Tjejen ser ut som ett hej kom och hjälp mig och att ha en ullsjal gör ju bara att man ser ut som ett får. Jag vill tillägga att det var under väldigt begränsad tid vi gjorde teckningarna. Typ två minuter. Därför är dom lite... orginella.
Det var dagens roliga från mig!

Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar