torsdag 15 september 2011

Sen men jävligt bra middag.

Jag fattar liksom inte, men hela veckan har varit jäkligt jobbig och tuff. Särskilt idag. Först personalmöte, för att sen åka upp på universitetet och säga "hej", kolla hur mycket det egentligen är jag har missat, ta igen förlorad tid och sen åka till stan, äta lunch för att sen börja jobba 12. Då märker jag att det (än en gång) är punktering på mitt bakre däck. Det är nog den 5e gången den här cykelsäsongen. Och när jag kom hem och hade handlat gick min potatispåse sönder så alla potatisar ramlade ut på konsum.

Efter mycket om och men blev det ändå mat! Och god sådan! Panerad fisk, sås och pärern.

Photobucket
Medan potatisen började koka och fisken blev snabbtinad i micron hackade jag smörgåspickles.

Photobucket
Sen blanda med det här och vännerna salt och peppar. Men inte för mycket!

Photobucket
Skär fisken fint! Jag kan skära den fult och ändå ha fin fisk, det här är pappafångad norsktorsk!

Photobucket
Vispa ägg, häll upp mjöl (eller ströbröd om man vill).

Photobucket
Stek i smör, gärna lite mer än vad kolesterolsamvetet egentligen vill, för att det blir så himla, himla mycket godare. Man ska ha på ganska hög värme, fisken måste bli brun. När den är brun på ena sidan vänder man den så den blir brun på andra sidan och så stänger man av plattan. Sen får fisken stekas klar på eftervärmen.

Photobucket
Och så potatis och råkostsallad den underbara fisken och den fina, fina såsen.

Nu gör det inte så mycket att jag är pank, trött, överarbetad och less. Jag har två matlådor i kylen nämligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar