tisdag 6 september 2011

Tjejer, skärp er.

Nu har det gått så långt att jag tvingas skriva ett jäkla blogginlägg.

Alla ni tjejer som i varje facebookstatusuppdatering har med er pojkvän, vad är grejen? Cirkulerar era hela liv kring pojkstackarn? Typexempel är (med reservation för vissa ändringar):
"Sitter och har en mysig hemmakväll medans bubben är på krogen!" eller "Bubben är på krogen så jag har en mysig hemmakväll!".
Herre min je, vad är grejen?
1) Ifall jag vill veta vad din kille gör blir jag vän med honom.
2) I alla fall försök skaffa dig själv såpass med självkänsla att du vågar ta plats i ditt eget liv och att din pojkvän är en del av det.
3) Skriver han på samma vis? Troligtvis inte. Reflektera över det, det handlar inte om att han är en dålig pojkvän bara att han har ett eget liv att han är en enskild individ.

Hur i hela friden ska man kunna jobba mot ett jämställt samhälle om man redan på facebook visar att man inte vill ta plats och på en gång sätter sig i en lägre position?

Nej, SKÄRPNING TJEJER.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar